Home

Tända av hasch

Sluta med hasch..biverkningar,abstinen

1. Man får inga abstinensbesvär eller biverkningar av Hasch. Jag har rökt dagligen och slutat. Det är som att sluta röka vanliga ciggaretter. Att det ÄR svårt att sluta är det ingen tvekan om, men det går inte att jämföra med ett tungt drogberoende, det är inget som kroppen måste ha för fungera
  2. BAKGRUND Narkotika är ett begrepp som täcker in en lång rad olika droger, vilka regleras internationellt av FN-konventioner och som i Sverige är olagliga att köpa, sälja och bruka förutom i medicinskt kontrollerade sammanhang. Olika typer av narkotika har olika farmakologisk verkan, vilket gör att både rus- och abstinenssymtom skiljer sig åt. Denna text beskriver klinisk [
  3. net försämras. Förmågan att tänka logiskt försämras också, och risken för lungcancer höjs. Tjärhalten i marijuanacigaretter är högre än i vanliga tobakscigaretter
  4. Hej! Jag undrar hur farligt det egentligen är att röka hasch. Jag har å ena sidan hört att det kan ge psykoser och leda till schizofreni medan andra, speciellt människor från länder där drogpolicyn är en annan, å andra sidan har sagt att det egenligen inte är mer farligt än alkohol som berusningsmedel och att det inte kan leda till långvariga psykiska skador
  5. Förutom de psykiska, fysiska och sociala problem som användning av droger kan medföra varnar nu forskare på danska tandläkarhögskolan för karies och tandlossning. - Du riskerar att få stora skador på tänder, tandkött och slemhinnor om du tar droger dagligen, men även den som bara använder droger nu och då får problem om det pågår under flera år
  6. Antingen av andningsförlamning eller av hjärtstillestånd. Ditt humör påverkas negativt av sniffning och det är inte ovanligt att känna ångest. Cannabis. Hasch och marijuana kommer från en cannabisväxt som innehåller ämnet THC (tetrahydrocannabinol)
  7. En av cannabinoiderna förkortas THC (delta-9 tetrahydrocannabinol) som ger ett rus. Halten THC används ofta som ett mått på styrkan i cannabis. De vanligaste formerna av cannabis i Sverige är hasch och marijuana. Hasch framställs av den kåda som utsöndras av hampans körtelhår och som pressas samman till kakor

droger, hasch, Värdelöst av SnabbGrabb 16 åring med galen mamma (4) 20 Jul 2019, 02:33 droger , Missbruk , föräldrar , ungdomar , Alcohol av Dabbedit Forskare: Hasch kan skada ungas hjärnor Ungdomar under 17 år ska tänka sig för en extra gång innan de tänder haschpipan eller för tändaren till den hemrullade jointen. En kanadensisk studie visar nämligen att deras unga hjärnor tar skada av det Vi har för tillfället stängt möjligheten att ställa frågor här. Om du använder cannabis, funderar på att förändra detta och vill ha råd av en erfaren behandlare via nätet eller telefon droghjälpen. Vi har besvarat många frågor under de senaste åren och du kan kolla här nedanför om vi redan har svarat på det som du undrar över

En blick i munnen på knarkaren räcker. Sedan vet Bo Cederblom, fängelsetandläkare i Norrtälje, vilket missbruk det handlar om. - En amfetaminist tuggar ofta sönder sina tänder till flisor. Cannabis (även känt som marijuana i växtform och hasch som är ihoppressade trikomer från cannabisplantan) är den psykoaktiva drog som utvinns från plantor i växtsläktet Cannabis i medicinskt eller i rekreationssyfte. Av totalt 483 kända aktiva komponenter i cannabis utgörs den största av tetrahydrocannabinol (THC). [1] Minst 84 stycken är andra cannabinoider, som cannabidiol (CBD.

Narkotikaabstinens - Internetmedici

Slutade med att jag legat på typ 2-3/4mg om dagen dom sista månaderna, nu har jag börjat tända av, det har gått typ 1½-2v, typ 12dagar. Precis som man kan göra v alkohol, tobak etc men marijuana och hasch är stqrkare än tobak. Grattis i vilket fall som helst och lycka till Hasch säljs på gatan i små bitar som sedan smulas sönder och blandas med tobak, som sedan röks i pipa eller handrullade cigarretter. Marijuana består av cannabisväxtens torkade blomställningar och topott, som även drygas ut med blad och delar av stammen, vilket gör att det liknar örtkryddor och därför ofta kallas för gräs port av hasch och thinner. Jag vill ha hasch också. Inte hasch heller för den delen. Tore kastade över påsen med hasch. Leo och jag röker en hel del hasch och fortsätter tända på med LSD. De var 15 år äldre än jag, lyssnade på Grateful Dead och rökte hasch. Jag knarkar inte,.

Antalet drogtester beställda av arbetsgivare har fördubblats under de senaste tio åren - och nu visar forskning att passiv rökning kan ge utslag vid drogtester. Enligt en ny studie från University of Toronto kan det räcka med 15 minuters exponering av passiv rök i ett oventilerat rum med stängds fönster Marocko har länge varit den i särklass största leverantören av cannabis till Europa. 90 procent av allt hasch och marijuana i Sverige har producerats här. Stora tänder på, trots att det. Den grupp av cannabis som används för att producera hasch, som tillverkas av kådan, och marijuana, som består av torkade blad, har tvärtom förädlats för att få en så hög halt av THC som möjligt. Marijuanan som röktes på 1980-talet hade en THC-nivå på runt 5 procent, medan dagens marijuana ofta har mer än 20 procent THC Hash framställs av den kåda som utsöndras av hampans körtelhår och som pressas samman till kakor. Hasch säljs i småbitar och färgen varierar från ljust brunt till nästan svart. Marijuana är växtens torkade blomställningar och topott, ibland också blad och delar av stammen Bilderna är tagna av polisen som tar så kallade mugshots, ett porträtt av gripna som arkiveras. Bland de nya bilderna ingår missbrukare av flera tyngre droger, som kokain, metamfetamin och heroin

YSTAD. Den man som misstänks vara gryningspyromanen, Ulf Borgström, 47, berättade i går utan omsvep om sitt omfattande drogmissbruk. Han röker dagligen hasch - så mycket att effekten uteblir. Därför varvas haschrökningen med amfetamin Droginformation.nu . Riksorg, för ett Drogfritt Sverige Karl Johansgatan 60 414 55 Göteborg Tel: 031 - 13 57 07 info@droginformation.n Röker Hasch och har småbarn.. En nära bekant till mig ligger i skilsmässa från sin fru, han är pappa till 4 barn som han nu begär att få ha halva tiden..MEN han röker på varje vecka..! Han ligger största delen av tiden på soffan och han har somnat ifrån när han haft ensamt ansvar för barnen.

Tända av på hasch - den starkaste formen av hasch är oljan so

Tonårstjej provade allt från hasch till heroin. 928. DELA. Facebook. Twitter. När jag kom hem, försökte jag på egen hand tända av och sluta med drogerna, men jag föll ständigt tillbaka. Mina så kallade vänner i Sverige, hade gått bort eller hamnat i ännu djupare missbruk Not: Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter och romaner. Den senaste tiden har förekomsten av marijuana och hasch ökat i hela Sverige.; En tidigare anställd vittnar om att de intagna även köper och säljer hasch på hemmet.; Polisen i Timrå har fått ett kilo hasch inlämnat av en privatperson.; För tredje gången lägger Köpenhamns kommun fram ett. En 71-årig pensionär misshandlades så illa av tre ungdomar att han förlorade fyra tänder. Ungdomarna slutade inte att slå mannen rots att han gav de 500 kronor. Nu åtalas de Polisen gjorde två beslag av hasch under natten till onsdagen. Den första personen befann sig på..

Brad och Angelina träffades under inspelningen av Mr and Mrs Smith år 2004. Hasch och marijuana från morgon till kväll. delvis att inleda morgondagen med att tända en joint En av beredningsformerna är hasch, vilket är det narkotiska preparat som flest ung-domar kommer i kontakt med. En annan form är marijuana. Tänder och tandkött rikligt täckta av plack. Gingivan var lätt-blödande, ilsket rödaktig utan nekrotiserande pa-piller

Effekter av hasch (weed, gräs, marijuana, hasch, cannabis) Sammanfattning: En vecka efter man har rökt cannabis har bara 60-70% av THC lämnat kroppen därför att den lagras i kroppsfett. Det tar ungefär 4-6 veckor innan THC inte syns i blodtest längre ; Man får inga abstinensbesvär eller biverkningar av Hasch. Jag har rökt dagligen och. Omfattar hasch och marijuana. Symtom på påverkan av cannabis är en upplevelse av avslappning, en känsla av förbättrade eller förändrade sinnesintryck, försämrat minne, ökat blodtryck och ökad hjärtfrekvens, blodsprängda ögon, nedsatt koordination, koncentrationssvårigheter, dåligt omdöme och paranoida eller andra.

Hej, Jag har tagit subutex dagligen sen oktober tror jag, ungefär i varje fall. Slutade med att jag legat på typ 2-3/4mg om dagen dom sista månaderna, nu har jag börjat tända av, det har gått typ 1½-2v, typ 12dagar Ska ni köpa hasch? undrar han glatt och bjuder ner sig själv vid bordet. Fler män sluter upp, en av dem tänder en långsmal pipa med kif. På kaféet kan man bara beställa läsk, kaffe eller sockersött myntaté. En rökbit visas fram om vi önskar prova. Samtalet letar sig fram på olika språk och erbjudanden haglar Hasch är vanligtvis något mer potent per vikt än marijuana och är i princip en nermald planta, eller en kaka av all psykoaktiv olja som finns i växten + diverse andra material. Därför är hasch mycket mer komprimerat än marijuana som består av de blommor som bär på psykoaktiva oljor

Bakgrund och syfte. Så du har alltså bestämt dig. Skälen kan vara mycket varierande, men åtgärden är densamma. Cannabis tillhör de droger med låg beroendeframkallningspotential, men att ta uppehåll eller sluta röka efter en längre tids regelbundna bruk är inte alltid det lättaste Den ska också gärna bestå av svenska råvaror. Det här gör mig glad eftersom jag alltid anammat den typen av mat - enkel, välsmakande och tillagad med mycket kärlek. Stora rökguiden - Så här enkelt är det att röka mat. Att röka mat är en av de äldsta konserveringsmetoderna - något som också är mäkta populärt just nu om du spyr på hasch beror det på att du har fått en sne tändning. Inget farligt det går över efter nåra minuter. Dricker man och röker blir det lättare att det snurrar till lite extra lättare att sne tända osv

Fråga: Hur farligt är hasch? - Netdokto

Metamfetamin, ofta förkortat till meth, summaformel C 10 H 15 N, är ett narkotikaklassat centralstimulerande medel. Det liknar amfetamin men är något kraftfullare och mer beroendeframkallande. Drogen kan, genom en laboratorieprocess, framställas ur efedrin, som i Sverige är ett receptbelagt läkemedel men som i många länder säljs receptfritt som kosttillskott Ladda ner royaltyfria Närbild av Man röka cigarett. Man tända cigaretten. stock vektorer 104414886 från Depositphotos samling av miljontals premium högupplösta stockfotografier, vektorer, bilder och illustrationer - På en dag blev det gärna mellan 10 och 15 tung, riktigt tjock hasch, Han häktades omedelbart och tvingades tända av från drogerna i häktescellen. - Allt kom i fatt Allt fler unga i Sverige missbrukar tramadol, som har stora likheter med heroin. Det är starkt beroendeframkallande och framkallar svår abstinens. Nu måste missbrukarvården utveckla nya metoder som är skräddarsydda för unga tonåringar Hasch framställs av kåda från hampväxten cannabis, kådan pressas sedan ihop till en platt kaka för förvaring. Priset på hasch varierar men brukar ligga runt 70kr/g. Hasch röks vanligen och är ett gammalt njutningsmedel i Orienten och framställs främst därifrån. Straffet på att hantera hasch beror på hur allvarligt det anses vara

Jag anser jag blir klarare i skallen, medans Medicinett gav känslan av att finnas där och verka, d.v.s. jag fick känslan av att vara påverkad! För den saken menar jag dock inte berusad! Jag gick på Medicinett i 6 månader och en sak jag funnit mycket positivt med det är, att jag som annars söker speed fick möjligheten att lugna ner hjärnan en period och kunna fundera efter lite. Rökning ger gula tänder på grund av tjäran och nikotinet i cigaretterna. Rökningen i sig torkar ut munnen och slemhinnorna, men även kemikalierna förstör tandköttet och ökar risken för tandlossning. Ökad risk för: Försämrat smaksinne, tandlossning och cancer i munhålan Nils Sture Ragnvald Johannesson, född 24 maj 1935, död 17 januari 2018 i Skanör, [1] [2] var en svensk affischkonstnär.. Sture Johannesson var assistent till Georg Oddner i början av 1960-talet. Från mitten av 1960-talet gjorde han affischer med politiska budskap. År 1965 gjorde han sin första affisch Pot Piggar Upp! i 100 exemplar. Kort därefter gjorde han CIAO!, en kalender för 1966 Intervjun bör genomföras vid någon av de inledande kontakterna. Den omfattar sju livsområden och består av sammanlagt 180 frågor. Förutom bakgrundsfrågor finns det frågor om fysisk hälsa, arbete och försörjning, alkohol- och narkotikaanvändning, rättsliga problem, familj och umgänge samt psykisk hälsa Not: Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter och romaner. Condé kan skriva släktkrönikor och håller sig gärna till det där typiska berättartonläget där allting relateras klart och neutralt och där ingen fördöms, exempelvis inte Stanley som ändå börjar dagen med att skölja munnen med alkohol och tända en haschcigarett och som inte begriper.

Forskare varnar: Droger skadar tänderna - Accen

Olika droger och hur de påverkar dig Tjejjouren

1. Mycket riktigt, i några av förpackningarna var saften utbytt mot hasch. Totalt två kilo. - Att man försöker smuggla i just juiceförpackningar har vi inte sett förut, säger Wenche Fredriksen. Huruvida de misstänkta smugglarna verkligen varit i Göteborg och möjligen där hämtat narkotikan får polisutredningen utvisa, tillägger hon
  2. st femtio tror hon, men har nu lagt av. Martin har endast testat hasch en gång. - Och det var knappt en hel gång. Du tog bara.
  3. För att klara av abstinensen när hon tänder av har hon fått läkemedel. Subutex, för behandling av opiatdrogmissbruket som heroin eller morfin, och bensodiazepiner som är ångestdämpande och lugnande. De är hon nu helt beroende av. Och det är höga doser. - Ni skulle inte klara att ta det jag behöver bara för att existera
  4. Hasch/cannabis är idag klassat som narkotika ergo är uttrycket jag använde adekvat ;) Det är ju som bekant inte tillåtet att ta en en gås och röka på. Visa kommentarer (1) Svara. #14 Det handlar oftast inte om deprssion eller att någon ska tända på utan behandling av svår neuropatisk smärta
  5. och hasch. Jag mådde så dåligt att jag bara ville dö vissa gånger. Hade jag haft en pistol i det läget.

Fakta om cannabis Cannabishjälpe

1. Bruket av den gröna hampaväxten har genom århundradena svängt fram och tillbaka från den ena ytterligheten till den andra. Heligt hasch. Cannabis är Den som inte kunde motstå frestelsen och bröt mot förbudet riskerade att få sina tänder utdragna som straff. Alla delar av hampaväxten Cannabis sativa kan användas
  2. Bruket av hasch och marijuana är känt sedan tusentals år. Men det var först i mitten av 1960-talet som cannabisdrogerna blev vanliga i västvärlden. Det började omkring 1965 i San Francisco. I den delvis förslummade stadsdelen Haight Ashbury samlades det folk som kallades hippies
  3. Pastor Hasch. 86 likes. Public Figur
  4. - När jag skulle tända av låg jag i fosterställning i tre dagar och bara skakade, berättar Kevin. Lång väg tillbaka. Ingen av dem har någon avslutad gymnasieutbildning bakom sig, båda saknar jobb. Vägen tillbaka är lång. Marcin skulle vilja hjälpa andra som fastnat i drogträsket genom att utbilda sig till behandlingspedagog
  5. ella.
  6. . - När jag var 20 injicerade jag heroin och var fast i ett djupt beroende
  7. ikammaren. Har aldrig rökt hasch på ett bättre sätt

Hur röker man hasch i pipa? - Ungdomar

Riskerna för att drabbas av hjärtinfarkt eller stroke är densamma som hos ickerökare; 10 år: Risken för lungcancer har minskat med två tredjedelar; 15 år: Du har nu lika stora risker att drabbas av sjukdomar, orsakade av rökning, som en person som aldrig rök Spännande aktivitetsapp ska väcka nyfikenhet och tända gnistan i ungdomar. Misstänkta knarkfynd i Kungsängen - inte ett utan två stycken på två dagar! men förhoppningsvis kan analysen av den bruna hasch-lika substansen och den tekniska undersökningen av emballage och fyndplatser räta ut frågetecknen Röka hasch utan tobak, bong och gräs. Tjena, Någon som har något fint sätt att röka brunt på utan att blanda det med tobak eller gräs? Samt utan en riktig bong? Rökt det från en nål i ett glas ett tag nu, men tycker det är svårt att få den att ryka bra samt att den glider av nålen ibland Tags: Droger, Hasch, Knark, Likgiltighet, Maja, Missbruk, Trötthet Ett problem Ett av mina problem, eller på sätt och vis inte, är att jag i relationer vill vara generös och inte begränsa den jag lever med istället bejaka det bra och acceptera mindre bra sidor

Forskare: Hasch kan skada ungas hjärnor illvet

Vid en av träbänkarna står och sitter ett tiotal ungdomar. Läs mer: Respekt för polisen var det längesedan man hade - Vi hänger inte direkt här för att det är vackert liksom, säger en av tjejerna i gänget. Hon fiskar upp ett paket cigg ur hennes handväska. Sätter en i mungipan. Hon tänder, drar in och blåser ut röken - Hasch ger, enligt WHO Expert Committee on Addiction-Producing Drugs, inget fysiskt beroende, ingen toleransutveckling och inga abstinensbesvär. - Dödsdosen för hasch är cirka ett halvt kilo, normaldosen är mindre än ett gram. - Att mecka är att smula sönder haschet, oftast med hjälp av uppvärmning, och påföljande blandning med tobak Röka hasch. För att röka hasch i joint så används vanligtvis tobak som utfyllnad. Genom att snabbt värma upp biten så mjuknar den och kan smulas över tobaken. Sedan är det bara att ära Haile Selassie eller Shiva och tända på. Ogillar man tobak så går det lika bra eller bättre att röka i pipa eller bong

Frågor och svar Cannabishjälpe

Läs nyheter om cannabis från Sverige och resten av världen. Spliffa.se har artiklarna svenska politiker inte vill du ska se! Vi normaliserar Sverige Att tända av när man var inlåst var ett helvete, men samtidigt visste jag att det här var min enda chans att bli ren, säger hon. Och Sofie lyckades bli drogfri. Som blivande mamma fanns något större än hon själv att bry sig om, vilket gav henne styrka och mod

Skräckbilderna på knarktänder Aftonblade

Röster i huvudet som sa att han var förföljd och att räddningen var att ta sig in i butiken. Det var därför 25-åringen bröt sig in på Lidl, har han berättat i polisförhör Närbild på en anonym man som håller på att tända en joint. Mostphotos marijuana,cannabis,narkotika,missbruk,hasch. Effekterna av cannabis syns inte lika snabbt och de är svårare. Jon Hamm som spelar huvudkaraktären Don Draper har berättat att han rökte 74 örtcigaretter bara under inspelningen av piloten. - Varje gång du ser mig tända en cigarett i rutan har jag i själva verket gjort det upp till tio gånger bara för den scenen, Som en blandning av hasch och tvål HASCH - förortsupplopp och terrordåd Dagligen rapporteras om tilltagande grovt våld i utanförskapsom-råden där privata uppgörelser numera sker med automatvapen och granater. Och vilda gäng startar upplopp, tänder eld på grannars bilar och kastar sten mot poliser, brandmän och ambulanspersonal Smälta hasch i microvågsugn? Cannabis Flashback Forum Eftersom jag bor i lägenhet nojar jag över att bli påkommen av grannar eller skogsvaktare om jag inte går tillväga på detta vis. Om grannarna röker en cigarett eller lagar Jag brukar tända rökelser, är jag en haschtomte nu Alltså utan att värma hasch.

Cannabis - Wikipedi

Hur luktar hasch Hur luktar man när Och det är ändå en ganska stor del i bilden av rastafari :) Fast jag håller med dig, det är äckligt mainstream med weed osv. usch! Sätter Han sig på ballis med en kopp kaffe o tänder en cigg o tänker Äh de löser sig Nä, jag vet f... Visa fler inlägg För någon vecka sedan blockerade myndigheten Roskomnadzo rReddit på grund av att en användare beskrev hur man odlade knarksvampar. Den tråden plockades bort av Reddits administratörer så att ryssarna än en gång kunde spendera sin fritid på Reddit. Nu har myndigheten varit i farten igen och nu är det Wikipedia som hamnade i skottlinjen. Wikipedia-sidan för Charas, som är ett sorts. Det kommer allt fler larmrapporter om att användningen av cannabis hos unga har ökat kraftigt på senare år - och fler och fler forskningsrön om att farorna är större än vad man tidigare trott. Här svarar överläkare Martin Olsson på våra frågor om missbruk av cannabis hos unga Philips har ett sortiment lågenergilampor som är lite dyrare, 15W, 20W och 23W lamporna har elektronisk tändning och kallas för PLE-T dessa kan tändas och släckas ofta utan att dom behöver vila. Livslängd ca 12000 timmar. 23W har order Nr: 32-8089 och är betydligt dyrare än dom utan märke, priset är 110:-

Välkommen till Actionbolaget.se - Det mesta av det bästa för dig som älskar skate! billigt däckbyte örebro 1-3 dagar leveranstid provet stoppar honom från arbete Billig frakt från 59kr chappie el robot pelicula completa en español Flera betalsät 16 0 | Skriven av:AkkiAkki den 12 november 2020 | Lästid: ca 18 min | Läst: 742 gånger Kategorier: Djur, Kinky / Fetisher, Offentligt, Straight. En maskin som kan ändra människors sexuella preferenser används på Bella, en 19-årig tjej med modellambitioner, för att få henne att tända på hundar och sex inför publik Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube När man tänder av från opiater blir man väldigt sjuk. Får feber, frossa, blir illamående, får diarré osv. Om någon rökt på (dvs rökt cannaibs - hasch eller marijuana spelar ingen roll). Röda ögonvitor och sockersug är det vanligaste symptomet I början av 2004 stängde polisen också försäljningen av hasch på Pusher Street. Varje dag kommer omkring 100 poliser in i området för att ingen försäljning ska kunna pågå. Jag blir trots detta vid flera tillfällen erbjuden att köpa hasch och marijuana Pennan & Svärdet är Sveriges största upplevelseklubb för militärhistoriskt intresserade. Det kostnadsfria medlemskapet ger dig det absolut bästa inom militärhistoria i form av film, böcker, resor m.m. Pennan & Svärdet drivs av stiftelsen Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek (SMB), en stiftelse som varje månad producerar exklusiva böcker till upplevelseklubbens medlemmar

• Woran ist helmut kohl gestorben.
  • Hahn air deutschland.
  • Julia louis dreyfus cancer.
  • Fußgängerzone bayreuth lieferverkehr.
  • Efter hur lång tid finns det 1 8 av kol 14 kvar.
  • Raynaud syndrom füße.
  • Predikatsfyllnad verb.
  • Grovelsjon sweden.
  • Virka stor kanin.
  • Låna pengar av privatpersoner i sverige.
  • Apple special event 2018.
  • Solve your math problem.
  • Markusevangeliet 1.
  • Färglägg djurbilder.
  • Bugg dans.
  • Deimos och phobos.
  • Livslängd inombordare.
  • Hyperdrive pro hub.
  • Köpa tubväv.
  • Amplifier hifi.
  • Köpa pallkragar.
  • Vipps med d nummer.
  • Brudklänning falun.
  • Drinktilltugg 80 tal.
  • Dackelkatze kaufen.
  • Drivrutiner nätverkskort windows 10.
  • Triggerpunkt bröstmuskel.
  • Ta körkort app download.
  • 3 pin split.
  • Time difference.
  • Ab welchem alter darf man arbeiten in österreich.
  • Nässelte vad är det bra för.
  • Varför kan man inte sova.
  • Fight song music video.
  • Jennifer rostock hengstin mp3 download.
  • Royal copenhagen mærker og stempler.
  • P4 norrbotten tablå.
  • Heimdal söderhamn.
  • Optimistjolle pris.
  • Woolpower östersund öppettider.
  • Marie osmond.