Home

Klassiska lp omslag

LP-omslag. Hej, I skolan ska vi ta ett LP-omslag och göra ett så likt omslag som möjligt själva. Tema/inspiration är historiska LP-omslag från 1900-talet o har verkligen 0 idéer på vilka som var stora under den här tiden o vilka omslag som funkar bra Hos oss köper du fina ramar för LP. Rama in din vinyl, LP eller konvolut med bästa resultat. Flera storlekar och färger för att snabbt hitta en passande LP-ram för din skiva

LP-omslag Musik iFoku

1. Blanda dina postermotiv med speglar, lp-omslag och fotografier. Är du ett riktigt musik-fan kan det vara en kul idé att även rama in merchandise, konsertbiljetter och fotografier från konserter. Vill du inte skapa en tavelvägg kanske en klassisk wall of fame är ett alternativ för dig
  2. Klassiska lp omslag Klassiska Pärlor (Vinyl, LP, Compilation) Discog . View credits, reviews, tracks and shop for the 1991 Vinyl release of Klassiska Pärlor on Discogs View credits, reviews, tracks and shop for the 1990 Vinyl release of Klassiska Mästerverk on Discogs CD omslag i kartong, LP omslag i kartong samt Bokomslag i wellpapp finns tillgänglig med eller utan förslutningsremsa
  3. Shoppen » Skivförvaring » LP-Ramar: LP-Ramar: Under många år var omslagen till skivor nästan lika viktiga som musiken och i många fall är de ju som konstverk i sig. Med LP-ramen Show and Listen kan du visa upp dina favoritskivor samtidigt som du enkelt kan ta fram och spela skivan
  4. Plastfickor för förvaring av LP-skivor. Tillverkad av genomskinlig 0,15 mm polyeten (PE) som är arkivbeständig, syrafri, pH-neutral samt fri från toxiner och mjukgörare. Mått: 325x325 m
  5. LP-skivan förändrade även det klassiska musiklyssnandet. Med det nya mediet och dess mycket längre speltid, samt den allt bättre stereotekniken, uppstod helt nya möjligheter att ge ut längre verk på skiva: symfonier, operor, sångcykler och så vidare - eller att ge ut boxar med flera verk i samma format eller för samma besättning av en viss tonsättare
  6. Till en början gavs LP-skivor ut i både storleken tolv tum och tio tum, där de förra var avsedda för klassisk musik och de senare för populärmusik, men i mitten av 1950-talet blev tolvtums-formatet standard för alla LP. 1952 lanserades EP som var ett vanligt och populärt format fram till och med slutet av 1960-talet
  7. De förblir dock mest kända för ett enda foto taget på Warner Brothers parkeringsplats 1975, vilket resulterade i det klassiska omslaget till Pink Floyds Whish You Were Here. 8. Bruce Springsteen - Born To Run (1975

Vinyl LP omslag ? Tråden skapades 2005-03-23 och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs 2005-03-23. 1. Skriv svar. 2005-03-23 21:05 #1. Nelson De första årtiondena var det LP-omslag, så småningom tog CD-omslagen över och på senare år har det varit specialutgåvor, samlingar och boxar som dominerat. >Se mer om skivomslagens historia. Illustrerad med 56 klassiska proggomslag. Utgiven 1999, Atlas Förlag Designade LP-omslag som extraknäck och det blev med åren 200 stycken. Om att göra omslagen: Det intressanta med LP-omslag är att det är ett fyrkantigt format, det är lite annorlunda. Jag har ingen särskild stil utan försökte alltid göra något nytt och unikt

LP-ramar för skivomslag - Alld

1. Ett sådant är detta album från 1947 på Columbia med Kid Ory. Det har ett klassiskt omslag av den genialiske tecknaren och designern Jim Flora, ett av de stora namnen. Han fortsatte sedan att göra många originella LP-omslag för framför allt Columbia och RCA Victor
  2. Börja lägg bud eller sälja på Catawikis Konstauktion av tecknade LP-omslag. På auktion den här veckan: Régis Loisel - La quete de l'oiseau du temps - vinyl singel - (1989)
  3. ns väl LP-skivan? Stora, härliga och knastriga skivor med underbara omslag. De flesta av oss har fortfarande kvar några backar med ungdomsfavoriterna, och på loppisar finns massor av skivor att fynda. Omslagen kan vara riktiga konstverk och passar finfint som inredningsdetaljer. Så - damma av skivspelaren, kasta på en platta och låt kreativiteten flöda
  4. Wow så många sköna klassiska LP-omslag på en och samma gång inga problem även om låten heter/låter så Så jäkla skickligt och varmt utfört av en en cool grupp från Österrike! Nästan lite Popgisskänlsa räkna gärna upp hur många band och plattor i original DU hann med att se - inget TROUBLE med det, eller!
  5. dre klassiska lp-omslag, från 70-talet fram till våra dagar låter sig naturligtvis göras. Skillnaden ligger främst i att omslagens dramatiska naturscenerier nästan alltid kompletteras med mer eller
  6. Stockholms Auktionsverk Online 318468. THE BEATLES, LP-omslag, Yesterday and today, 1966, s.k. Butcher cover, original mono, Capitol Record
  7. dre vackra omslagen! Klipp sönder dem.

LP omslag . Asymmetrisk bok. Klassisk bokserie. Spread the Sign. Stop motion. Affisch. Mönster. Illustrationer. About Therese. index. LP omslag Skolarbete, uppgiften var att göra ett LP omslag till jazzlåten Unsquare dance av Dave Brubeck. Jag ville fånga rytmen och energin som finns i låten och göra ett dynamiskt omslag 2019-sep-24 - Denna pin hittades av Maja. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest

Det är verkligen inget ovanligt grepp, men det är väl genomfört med många fina målningar, inlånade och från de egna samlingarna, demokratiskt blandade med klassiska lp-omslag och några av den svenska konstnären Kristian Wåhlins förlagor till skivomslag åt samtida metalband Wow så många sköna klassiska LP-omslag på en och samma gång inga problem även om låten heter/låter så Så jäkla skickligt och varmt utfört av en en cool grupp från Österrike! Nästan lite Popgisskänlsa räkna gärna upp hur många band och plattor i original DU hann med att se - inget TROUBLE med det, eller. Visst kan det vara praktiskt att få all musik digitalt via nätet, men det är ändå något speciellt att hålla ett klassiskt LP-omslag i handen. Det tycker i alla fall Jonas Brytner På utställningen som visas i Mittpunkten under Storsjöyran hänger flera klassiska bilder. Henry Diltz plåtade över 200 LP-omslag. - En efter en blev mina kompisar kända

Sveriges största cirkulära marknad • Köp & sälj begagnat & second hand - enkelt & hållbart. Mode, Inredning, Elektronik, Motor, Samlarobjekt & mer Trader Philips är ett klassiskt gammalt skivmärke, men existerar idag bara som en etikett, ja knappt det, och dessa inspelningar ges idag ut av Decca. Liksom hos Living Stereo-boxarna är det lite extra intressant att läsa den medföljande boken, som beskriver hur Philips skivmärke kom till och att man liksom RCA använde en hel del egen teknik/utrustning vid inspelningarna Plansch med en klassisk världskarta som visar alla kontinenter, en förteckning över flaggor och har tidszonerna utmärkta. Den dekorativa postern, som för tankarna till skoltidens geografilektioner, blir en fin present till globetrottern eller till den som vill ha hela världen nära Klassisk bokserie Skolarbete, klassisk typografi. Jag typograferade boken The histories av Herodotus och gjorde sedan ut tre delar av en påhittad klassisk bokserie Stort sortiment och bra priser

Rama in LP-omslag - BGA

Denna pin hittades av Annika. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest Fri frakt över 699 kr (49kr) Leverans 1-3 arbetsdagar 90 dagars öppet köp 010-10 14 930 [email protected] Hitta buti Jag hade blivit inspirerad av David Stone Martin som på 50-talet tecknade massor av amerikanska LP-omslag och försökte förstås göra nå´t i samma stil. Att denna platta ser ut som den gör beror på vår nostalgiska beundran för 50-talets klassiska Blue Note-plattor

Namn och årtal haglar när Pelle plockar fram sina skivor och bläddrar i boken som visar LP-omslag utgivna av det klassiska skivbolaget Blue Note Records. - En del tycker jazz bara är tut och blås. Men för mig ger melodin och improvisationen en speciell känsla Gamla danslåtar från Öland, Småland och Östergötland är säkerligen den mest klassiska LP-skivan med folkmusik från Småland. Det är med stolthet som Smålands Musikarkiv kan presentera Bengt Löfbergs och Pelle Björnlerts skiva från 1976 i digitalt format för första gången

Se Nils Melanders profil på LinkedIn, världens största yrkesnätverk. Nils har angett 2 jobb i sin profil. Se hela profilen på LinkedIn, upptäck Nils kontakter och hitta jobb på liknande företag Musiklyssnandet har förändrats i grunden av Spotify. Fråga närmsta sexåring: det är inte längre skivan som förmedlar deras Sean Banan, Yohio och Gangnam style, det är spellistan.. Kommande generationer relaterar inte till musik som ett enskilt fysiskt objekt (en kassett, ett lp-omslag), utan som ett ständigt tillgängligt flöde i vardagen, reklamfritt för 99 kronor i månaden Post & Besöksadress. Johan Engbergs Antik Blixered* 220 (E45) SE-463 94 LILLA EDET SWEDEN (Conty Västra Götaland) TEL:+46-(0)520-65 60 18 * stavas även Bliksere Kvinnans roll i samhället historia. kvinnans historia, Detta liksom deras sociala tillhörighet var det som i första hand påverkade kvinnans ställning i samhället och familjen Strid om kvinnans roll.Den engelske filosofen John Stuart Mill jämför kvinnans situation i dåtidens samhälle med slavars villkor i historien INLEDNING Kvinnan har alltid haft en utsatt roll i nästan alla. En makalös box innehållande 20 original album i snygga mini LP omslag. En hörnsten i varje skivsamling. Davis miles - perfect collection 1957-84 - (22cd) - musik - Ginza.s

Klassiska lp omslag - klassiska lastbilar nr 4 201

LP-Ramar - Skivförvaring - Svalander Audio A

Inne i skivbutiken Roadhouze Records i Helsingborg spelas en gammal klassisk Sinead O´Connor platta på behaglig volym. mot kassapparaten till, pryder LP-omslag väggarna Så klart skivåret handlade om Robyns trilogi och Håkan Hellströms eufori. Om den makalösa Springsteen-boxen och Spotify-appen i mobilen. Men framför allt handlade det om September i oktober. Om att kolla på musik - Jag är grymt nöjd att jag lyssnade på Zandra Buuds råd. Att behålla numrieringen av blogginläggen från 1 till 20 osv. Tack Zandra ! - Faan vad dom verkar nöta skor hos familjen Buud. Dom har en privat budkille som levererar vid dörren i hemmet. - Idag kl 14.30 blir det Man U - Liverpool. Kaffe, blåbärsmuffins och glädje. - Nu har jag haft uppstart med Tyresö-damerna. Rita Jean Bodines LP-omslag är riktigt coolt. Hennes råa röst smälter samman nu-och då till ett klart vasst album, värt att lyssna på även idag. Lysssna på hennes version av funkiga Lickin´Stick från 1974 HÄR! Läs texten mere till vänster på omslagetden säger det mest På hyllan i hans kontor står en rad LP-omslag med Elvis ansikte vänt ut mot rummet.-Jag har alltid älskat att sjunga Elvislåtar. Publiken stannar upp eller sitter som ljus när jag berättar Så fort Tommy slutat grundskolan tog han jobb på Prins Bertil, färjan som på 1960-talet gick mellan Halmstad och Köpenhamn

Fj?rde albumet fr?n Sveriges mest klassiska indiepop-band l?ter som The Smiths spelade Burt Bacharach-arrangerade Motownl?tar med Kraftwerks perfektionsism.L?tar:1. That's because you drive me2. Do what you wanna do3. This heart is a stone4. London school of economics5. Days6. I write summer songs for no reason7. Tonight is forever8. The. Nostalgi är ett ord som kan väcka många olika känslor. För de unga, betyder det mest gammalmodigt, något som man inte vill förknippas med. Är man 40 eller däröver, finns det ofta roliga händelser, prylar, modetrender och naturligtvis musikaliska minnen som man kan luta sig tillbaka och minnas med ett leende Utöver detta bjuder årsboken på artiklar om Hergés katter, om de olika statisterna i Tintinalbumen, om gorillan Ranko, om Hergés medarbetare Bob De Moor och mycket mer. Slutligen berättar vi historien bakom danska bandet Gasolins LP-omslag och lyfter fram den försvunna Tintinföljetongen i Sveriges Radio från 1961 även LP-omslag till Sound 1. Det var många pitebor som undrade vart den klassiska symbolen tagit vägen. Men så en dag efter noggrann genomgång, så stod den plötsligen uppe. på den nya byggnadens tak. Volvon har inget innanmäte, det är endast . ett tomt skal I ett rum möter vi även några klassiska svenska posters som Risken Finns och så det enda lokala inslaget från Myrbein. Utställningens nyaste inslag är givetvis Graveyard som också spelar på årets Storsjöyra. Självklart spelas också skivor i lokalen och bara på vinyl

Klassiskt när ett lag räddar sig till kvarten med ett nödrop o utan att imponera. Spelar sen ut, utan någon som helst press, mot ett Kroatien som imponerat stort o ALLA tror ska vinna. Det känns lite som ett sånt läge. *** Presskonferenser med Lagerbäck har det hunnit bli några nu sen Stenungsund Eksjö Museum: Hela Eksjö Museum var toppen. - se 25 omdömen, 18 bilder och fantastiska erbjudanden på Eksjö, Sverige på Tripadvisor Spread the Sign. Stop motion. Affisc

Eksjö Museum: Eksjö museum - se 25 omdömen, 18 bilder och fantastiska erbjudanden på Eksjö, Sverige på Tripadvisor Ni har sett oss som klassiska RPG-hjältar, hårda snutar, på åttiotalsklubb upplysta av neon, som intergalaktiska serietidningskrigare och nu som resenärer i en gul u-båt tillbaka till en snällare och flummigare tid. Säsong 5 av Svamppod är här, och vi tyckte alla det var skönt att få byta mantlar och höga läderstövlar mot löst sittande och stort mönstrade hippiebrallor. Jag. PAIN IN MY HEART: 1. Pain in my heart 2. The dog 3. Stand by me 4. Hey hey baby 5. You send me 6. I need your lovin' 7. These arms of mine 8. Louie Louie 9. Something is worrying me 10. Security 11. That's what my heart needs 12. Lucille THE GREAT OTIS REDDING SINGS SOUL BALLADS: 1. That's how strong my love is 2. Chained and bound 3. Woman, lover, a frien Det är klassisk collagekonst i en surrealistisk tradition. Det var ju vanligt med den här typen av collage på de lp-omslag som gick att vika ut. Om jag förstått saken rätt skapade Kerstin Bille (1918-2010) dessa collage enbart för sig själv

LP-fodral Plastfickor för vinyl - Skivfodral Kjell

1. numret antar formen av ett LP-omslag inslaget i en plastficka. Med i numret följer en cd-skiva med låtar som Who Let the Dykes Out (låten är gjord av Nick Hallett, Lauryn Siegel and JD Samson och går att lyssna på och ladda ner på lttr.org) samt ljudverk av Ulrike Müller, som också medverkar som redaktör i LTTR nummer 4 och 5
  2. S T A R - C L U B R e c o r d s , B o x 7 4 , 3 3 0 2 1 R e f t e l e. Ny Telefontid helgfria måndag-fredag 13 - 17oo 0371 -20602. Ni kan även ringa hit andra tider, ofta är jag här och då svarar jag. Det är inget privat nummer
  3. Tidningen 7, Vecka 42 2019. FÖR NÖJES SKULL 3 favoritskivor. Pelle Elfving har alltid haft jazzen omkring sig. Som ungdom på 50-talet utan åldern inne fick han nöja sig med att stå utanför.
  4. 10 inlägg har publicerats av Svensson mot strömmen under June 201

LP - Wikipedi

1. Den mycket generösa DVDn innehåller dessutom TV-framträdanden av Dancing Queen och Fernando, en aldrig tidigare visad tecknad film baserad på Happy Hawaii, unika filmsekvenser från studioinspelningen av Dancing Queen, nyhetsinslag och intervjuer från tiden kring Arrival, två brittiska reklamfilmer för albumet, samt ett galleri med över 50 singel- och LP-omslag
  2. STÄNGT Fram till 11.15 Varje lördag kl 11:00 Stavgång med Fahyma 25.9 - 17.1 2021 Åke Hodell: Motstånd En utställning med 5 programkvällar Start 28.10 202
  3. Per Gessle´s Roxette - Quotes + pics around Europe in 2018 är en bok på 144 sidor i formatet av en klassisk 7 singel 17x17cm. Den kommer i en fin box och är producerad i endast 1.000 exemplar
  4. Bruno K. Öijers genombrott på bred front hos kritiker och läsare kom 1990 med Medan Giftet verkar., diktsamlingen som inledde den numera klassiska tri, där även Det Förlorade Ordet (1995) och Dimman av allt (2001) ingår. 2014 släpptes hans senaste diktsamling: Och natten viskade Annabel Lee
  5. 10 Maj 2012 10:47 RAW POWER med Mats Bäckers rockbilder öppnar 20 maj på Malmö Museer. Listan över Mats Bäckers möten med svenska och internationella artister är lång: U2, Rolling Stones.

Börja lägg bud eller sälja på Catawikis Auktion av skatter från tryckeriet. På auktion den här veckan: Tintin - Bleu coloriage Tintin, Milou & Haddock - timbre 'Philatélie de la jeunesse/Jeugdfilatelie' - (1979) Sidan 2-Snyggaste/fulaste LP-omslag genom tiderna? Musik: listor, rekommendationer och omröstninga

Snyggaste/fulaste LP-omslag genom tiderna? Musik: listor, rekommendationer och omröstninga Helt sjukt egentligen, var till Järbo för ett par veckor sedan på loppis. Det fanns tamejtusan minst 100 nya uppslag för Herr Dryck att kommentera runt. Helt sanslöst hur många LP-omslag det finns som är otroligt roliga och Katastrofala. Keep hanging on! 17 april 2014 00:0 Alternativ look och väldigt rockigt snygg. Ovan ett av världens genom tiderna snyggaste LP-omslag enligt mig. Kim Wilde hade inte bara en bra röst och ett vackert utseende, utan en attityd och en utstrålning som lyfter henne ännu mera. Lägg där till hennes extrema brittiska upper-class accent och du har en fantastisk kvinna Klisterlapp fanns med på denna LP -Omslag: Musiker Andreas Brandt - Fiol, Sång, Flöjt Mikael Johansson - Bas, Trumma, Cittra kraut, klassiskt, medeltida musik och spacerock. Om Låttitlarna är svårbegripliga gäller det även i högsta grad även musiken. Men det finns en härligt mystisk aura över hela plattan

Det fanns ett fint urval av klassisk musik också. Det var lite annan klass på stora fina LP-omslag än dagens små fjuttiga CD! Gilla Gilla. Svara. Gabrielle juni 17, 2008 / 3:16 e m. bluffo: Grönländsk rock - exotiskt! Vi ägnade oss mest åt att botanisera i urvalet klassisk musik och köpa en hel del också Ett besök i den tidiga tonåren på Uppsalas klassiska begagnataffär Prisfyndet innebar ett av många möten med LP-omslag jag tyckte var flummiga. När jag mötte ett sådant omslag och priset som begärdes var det rätta (lågt) brukade jag slå till

Bortsett från några meningslösa avsnitt av det klassiska Simpsonsformatet vi kom inte på något tema den här veckan och berättar därför flera korta och tråkiga historier baserade på klassiska sagor och filmer har den här säsongen varit riktigt rolig. figurer som jag någonsin hade sett på ett LP-omslag Så en hastigt påkommen och totalt ologisk klisterlapp över loggan för detta monumentala fiasko kanske inte är så konstigt :) ja en klassisk mörkläggning helt enkelt, var det t. o. m. ett politiskt beslut som drabbade de oskyldiga i Tommys och som dom så långt senare får lida för?

Vinylskiva - Wikipedi

LP-skivan tror jag inte är utdöd, den kommer tillbaka igen, många band släpper sitt album på LP. Tror att många dedikerade fans gärna köper den som ett samlingsobjekt, som något med beständigt än en CD-skiva. Man vill gå tillbaka till när det var speciellt att köpa en skiva. Jag tycker många LP-omslag är så vackra Det var inte så självklart att få spela in skivor på 60-70-talen, men 1971 fick jag möjlighet att lansera de då nyöversatta Peter Cornelius' Julsånger tillsammans med Advents-Jul-Trettondagsvisor och koraler från Dalarna, både i radio och på skiva. Därefter lossnade det och jag har gjort skivor från folkmusik till klassiskt

Carl-Gustafs nuna hämtat från ett LP-omslag 1967. Roger Lindqvist. 2014-08-07 @ 23:47:07 Permalink Det hände under 60-talet Kommentarer (0) Trackbacks ( Klassisk musik har aldrig varit min grej, jag har gjort halvtama försök att lära mig upatta det, men alltid misslyckats. Med klassisk musik menar jag reflexmässigt musik från 1600-talet och framåt - Mozart, Bach, Beethoven, Vivaldi och de andra grabbarna

Rockhistoriens 10 mest ikoniska skivomslag Listor

De fulaste LP-omslag som SIB-tryck skapat! Gjordes det verkligen så många fula dansbandsomslag på 70-talet? Svammelsurium Intresserad av amerikanska bilar, rock'n' roll och annat som gör livet värt att leva? Då är detta sidan för dig! Farbror Sid Ett verkligt eldorado för alla nostalgiker Tom Petty, 1979 (lp-omslag från Damn the Torpedos, som bla. innehåller fantastiska Louisiana Rain och Refugee...). Håkan Hellström, 2013 (omslag fast det gör vi nog inte nästa gång...) med plommonmarmelad och den klassiska friterade persiljan... Det blev en god lite franskinspirerad söndagsmiddag! Upplagd av silverboy kl. 01:07 Inga. Jag är en man i mogen ålder med brett samhällsintresse på socialliberal grund. Därtill mycket musikintresserad. Det är främst samhällsintresset som dokumenteras här, enstaka notiser av privat eller allmän karaktär kan förekomma. I likhet med Lord Acton (brittisk liberal på 1800-talet) anser jag att: Makt verkar korrumperande, och absolut makt korrumperar absolut. Stora män är. I slutet av 1960-talet blev populärmusiken en viktig del av det postmoderna samhället som konstnärlig uttrycksform. Rock- och popkulturen fick sitt stora genombrott där estetiska uttryck genom kläddesign, grafisk design, illustrationer, konstfotografi, LP-omslag, promovideon och popkonst - växte till helhetskoncept i samspel med musiken Innanför en föga upphetsande exteriör finns ett pietetsfullt återskapat kafé i 60-talsstil, komplett med gammalt flipperspel, dito jukebox, LP-omslag med Elvis, Roy Orbison, The Kinks m. fl. och mängder av tidstypiska affischer på väggarna samt naturligtvis dito högtalarmusik

Vinyl LP omslag ? - Övriga enheter, mjukvara och tillbehö

Ända sen man gjorde sin första skiva och min bror var med. Det var ju stort att ens bror var med på ett LP-omslag. Share this: de eldiga zigenerskorna och - så klart - den klassiska fiskargubben med sydväst och pipa i munnen. Dessa vackra vårdagar bjuder naturen nästan dagligen på hejdundrande vackra solnedgångar över Öresund klassiska rättsregeln Pacta sunt servanda (avtal ska hållas), vilket ledde till en diskussion om juridiken överhuvudtaget producerar forskningsresultat. Vissa kanske skulle vilja göra samma invändning mot alla icke-naturvetenskapliga forskningsfält. Men om vi utgår från att juridisk forskning faktiskt är möjlig och finns, och ger os

SKIVOMSLAG - Ermalms Egenar

Brittiske sångaren Pablo Gad är en sån doldis att jag inte lyckats hitta något foto på nätet färskare det som pryder baksidan på ett LP-omslag, och det albumet, Pusha inte Gud, är nu 12 år gammalt Presentationer, alltid lika ångestfyllt. Lärare till yrket, varför vet jag egentligen inte, det bara blev så. Brinner för mina ämnen likväl som för det pedagogiska, men funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor. Musik har alltid vart en stor och viktig del av mitt liv, tidigare som utövare, numera bara som betraktare eller snarar

Video: Kungsbacka-Posten » Peter Wiking formgav de klassiska

Vi har sagt det förr och säger det igen: Crosby Stills och Nashs första skiva är den ultimata stilbilden. Idag vill jag bara inflika: den andra skivan, Déja Vu, som CSN gjorde, utökade med Neil Young är inte så dum den heller! Crosbys mustasch-frisyr-kombo, hunden, jackan på snubben längst till höger,Neil Youngs händerna-på-bältesspännet-pose... Samma med klassisk musik. Jag kan rentav tycka att själve Mozart låter lite käck och poppig (för sin tid, så att säga) men sedan kommer gode Beethoven och börjar styra upp. Och så lunkar det på i mer och mer radikal riktning Vad kan då i dessa valtider vara mer passande än ett lp-omslag med en amerikansk president på framsidan? Inte mycket, vågar jag påstå. Shame, Shame, Shame med sångerskan Shirley Goodman under namnet Shirley & Company var för 33 år sedan en jättehit, en miljonsäljare; av många ansedd som en av de första discohitsen Dansband var fula LP-omslag i dammiga loppisbackar, det var Svensktoppen på söndagar, det var de pinsamma delarna av pappas skivsamling. Jag förstod aldrig tjusningen med musiken om än något akademiskt torra, essä om Louis Feuillades klassiska stumfilmsföljetong Fantômas

• Dr jekyll and mr hyde musical.
  • Kokpunkt svartlut.
  • Trappräcke utomhus.
  • Suddiga bilder app.
  • Magnesiumglycinat kosttillskott.
  • Gå ner i vikt matschema.
  • Tab goliat.
  • Terminalglasögon umeå kommun.
  • Wohnungen ennepetal oberbauer.
  • Ekologisk hållbar utveckling.
  • Sportshopen sortiment.
  • Die monster jäger ein gefährlicher kampf für die jäger.
  • Titan rt elbingerode (harz).
  • Skv 4700 pdf.
  • Chantilly cat.
  • Patrick bruel chanson.
  • Gjuta ljus i glas.
  • Skelett schminken frau.
  • Kalypso.
  • Lärarnas nyheter.
  • Med ålder kommer vishet.
  • Husbilar skövde.
  • Undren i lourdes.
  • Extroversion.
  • Japansk premiärminister tanaka.
  • Bröderna dahl sverige.
  • My little pony svenska dailymotion.
  • Orsaker till att vara singel.
  • Cd r skivor billigt.
  • Rosor är röda violer är blå smultron är söta och du likaså.
  • Desonix 64 mg.
  • Mördegskakor kakor.
  • Schlacht um tinian.
  • Tsunami 2004 augenzeugenbericht.
  • Höra från er eller höra av er.
  • Time care schema.
  • Val thorens väder april.
  • Vad betyder patriark.
  • Gao xingjian böcker.
  • Yabancı chat siteleri ekşi.
  • Ellos group.